Playlist 2

Pazartesi, Ekim 13, 2014

Olamamak Karınca

Taşar,taşar taşmaz sanma deniz
Merhaba elvedadan önce
O gördüğün suların sonu var
Üstelik öyle sandığın gibi değil tertemiz
Kıyılarda bolca taş var,bolca yengeç
Ay ışığından başka yok ışık
Kumları yapışır giysine
Ayaklarına da bir sürü pullu yüzgeç
Sen göremiyorsan ya ufkun sonunu
Oraya kadar gidecek takatin de yok malum
İki deniz arası kumsal üstünde tuzlar
Ortada bir kaya üstünde kaldım
Tam bana ulaşacakken bir balıkçı
Denizde kaptılar koca balinayı
Merhaba elvedadan önce
Anlatacağım sırası gelince
Şimdi denizler kadar büyükmüş gibi
Yokmuş gibi bir bardak suyum
Suları anlatacağım.
Zaten gecikeli çok oldu ışıması suların
Hatta bazı denizler duydum
Kaynayarak evi olmuş ölü balıkların
Kıyıya vurmadan ölmek ne utanç verici
Bir levrek için değilse bile
En azından köpek balığı için yani
Ölünce köpek balıkları bakınız
Bütün denizler güvenli
Artık tüm çocuklar yüzebilir şamandıralarla çevrili
Büyük göllerimizde
Merhaba elvedadan önce
Kusura bakmayın yatıya kalır gibi oldum
İki yastık istedim ama ona da kızmayın
Biri başımın altına diğeri de bastıracak
Gece boyunca göğsümün üstüne
Nefes aldırmayacak gene başkasının evindesin diye
Sulara atlamalı henüz tüm köpek balıkları ölmeden
Yoksa söylemiş miydim,hatırlayamadım madem
Son kez merhaba elvedadan önce
Aşık olmayı en iyi karıncalar gizler
Toprağın altında olduklarından değil
Olmadığından ellerinde suskun beklemeler
Azken yaşamaya süre bu kadar
Sevdiğimden değil ciğerimi doldurmayı
Sıkıştığından sürekli randevular
Azalıp giden şey yaşamak
Elveda merhabadan sonra
Üç merhabadan bir elveda yapabilen herkese selam
Kolay değildir çoğu zaman.



                                                                                                 Rüzgardanadam//Ekim 2014
                                                                                                               İstanbul




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder