Playlist 2

Salı, Temmuz 01, 2014

Henüz Düşmemiş Sarı Yaprak

Geri dönebilme gücü...

Sanırım Tanrı'nın insanoğluna sunmaması icap eden en önemli yeteneklerden biriydi.Ancak geleceğine müdahele edebilme yetisi uygun görülmüş insanlar ancak geleceklerini mahvedebibilirlerdi.Belki tarihten ders almak diye bir olgu vardı ama eğer tarihiniz bir kalenin fethedilmesi gibi göze batan bir durum değilse mesela başarısız spor deneyimleri ya da gönül meselelerinden ibaretse pek de ders almanız mümkün değil çünkü zamanın raylarının üstündeki hızımız pek hafife alınacak gibi gözükmüyor.Geçmişi görüp bir sonraki istasyona hazırlıklı olmak için arada birkaç yaşam yılı süremiz yok.Belki birkaç nefes anı.Gözümüz kapandığında uyurken kimbilir kaç istasyon öylece geçiyor.Kim bilir o istasyonların yamacındaki geniş yeşilliklerin ferahlık veren görüntüsü kaç kere yok sayılıyor.Mesele zamanın hızı felan değil,çünkü yaşamak için henüz ölmek gerekmiyor.

Dedim ya büyük miktarlarda paralar ya da gücün en zirvesi bunlar tehlikelerimiz değil,asıl tehlikemiz bu denli hızlı zamanın hiç düzeltmeye elverişli olmaması üstelik ortada karakter,kişilik etkisi de var.Yani kim sıyrılıp da özünden çırılçıplak zamanın askerlerine karşı çarpışabilir.Kim elinde nefesten bir değnek ile dürtebilir ki yaşamın akrep ile yelkovanını.Zaman nerde başlar.Kime göre ne kadar durur ya da ne kadar akar.Ancak geriye dönülürse verilecek cevapların ne müthiş soruları...

Hiçbirşeyi zamanın kalıbına sığdıramamış,bir meltemle(!) yıkılmaya hazır bedenimin herkese uymayan kalıpları.Geri de dönseydim ne değişebilirdi ki.Belki şarkıları ikinci defa söyleyebileceğim için daha güzel otururdu notalar ya da sesimi keserdi başka bir rüzgar.Dikkat ettiniz mi bu pasajdan bir şiire derin bir yol var.Ama dönebilseydim o en başa herkes için olan o en başa,herkese göre değişen o başlangıca bir red ediş,yok sayış yapmazdım.Belki gülümserdim belki sadece susardım ama ne yaşandıysa şimdiye kadar yaşamamın tam karşılığıdır.Hakkım olanı aldım alıyorum.Daha fazlasının idarakini zaten bu terazi kaldırmazdı ya.

Küçük insanlarız vesselam...


                                                                                                      Rüzgardanadam//Temmuz 2014
                                                                                                                   Denemeler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder