Playlist 2

Perşembe, Temmuz 10, 2014

Saniyesel Diriliş

20 sene önce doğduğum anların yansımalarına,üstüne uzun katıksız yıllar eklenmiş haline,az kaldı.21. yaşıma yani.Dönüp baktığımda en çok hangi andan itibaren benim ben olduğumu,aynalardaki gözlerimin bana ait olduğunu anladığım anı merak ediyorum.Keşke o anın kıymetini o anı yaşarken bilseydim.Anlıyorsun deseydim kendime,insan olduğunu.Karınca ya da güvercin değil.Taş atabileceğimi,istersem kum yiyebeleciğimi ya da bir başkasını boğazlayabileceğimi o an anlamaktan öteye gitseydim.İşte bu an deseydim herşeyin başladığı an.Tanrının gözlerimize ilk ışığı bahşettiği an bu an.Artık eskisi gibi olmayacak hiçbirşey.

Yani anlayacağınız doğduğuma dair öenmli bir kanıt ancak nüfus dairelerinde bulunur.Bende de yok zira.Ölmeyi düşünmek tek kanıt elim de yaşadığıma dair.Çünkü yaşamak demek ne demek,bilmemek,bilemeden ölmek,ölmeden öğrenememek...

Şarkıların sesin de ya da rüzgarın sesi de yeterli çoğu zaman bazen doğduğumu anladığım anlar oluyor.İğrenç bir et parçası ana rahminden düşen...Tıpkı üsütümüzdeki kaygan,ilk sıvıdan kurtulduğumuz gibi kurtuluyoruz yaşarken ölmekten.Fark etmeden ölmeyi yaşıyoruz.Denizlerin tuzlu suları biz farketmeden tenimizden uçuyor.Parfümler havaya dağılıyor,deneyin göreceksiniz saçınız bırakınca da kendi kendine kuruyor.Zaman biz fark etmeden geçiyor.Oyununun ufak bir parçasıyız çünkü zamanı sevmek onu hızlandırıyor.Hızlanan zaman öldürüyor.Üretilmiş en iyi bağımlılık.Bir kol saatinde herkesi uyuşturan,titreten,krizlere sokan ve rengini solduran zamanın oyununa şahit olun.Şahit olun ki zaman artık sizin için aksın,ya da siz bir süre öyle sanın.

Doğduğum anlara çok az zaman kaldı saatler hesabında.Bir sonraki kısıtlı zaman için gene kıstılı zamanım var.Değere binen dakikalar,heybemin içindeki ağırlıkların esiri.Bir dakika öncesinin,sonrasına benzemediği her anı ben bizzat lanetliyorum.Çünkü asla bir dakika da doğmaz insan.Ya da ölmek için çokca dakikaya ihityaç vardır.Fark etmek saniyeler almaz,hızlı geçer zaman siz aşık olun diye.Hızlı geçer kahkahalar,siz yeniden yeniden ve yeniden gülebilin,güldüklerinizi bilin diye.

Kutlu olmayacak günlerime az kaldı,ve saatlerin yelkovandan tuzakları akrepden muhafızlarla yürütülüyor.Olan ne varsa az kaldı,saatler hesabında...


                                                                                                   Rüzgardanadam//Temmuz 2014
                                                                                                                 Denemeler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder