Playlist 2

Salı, Mayıs 27, 2014

Değişememek Üstüne

Değişmek temalı bir yazıyı yazmak niyetindeydim ama değişmek temalı bir yazıyı değişmek hali içerisinde ya da sonrasında yazmak daha doğru olacaktı.En iyisi ben size değişememekten bahsedeyim.Bu konu ile ilgili söylenmiş en bilinen cümle bu paragrafta birebir geçmeyecek ama değişmenin altın kuralının vazgeçilmez olmasınada karşı çıkmak istiyorum.Dağların denizlere dönüştüğünü,hala da dönüşmeye devam ettiğini bazen ayaklarımızın sarsılarak yerin bu değişmine eşlik ettiğini biliyorum.İnsanın doğa karşısındaki çaresizliği ya da ürettiği çareler hep değişimin ellerinde olanaksızlaşmış ya da olanak bulmuştur.Raylara bindirdiğimiz koca gökdelenler yer kabuğunun bir değişimi sırasında-biliyorum ve eminim-yok olacaktır.Ehlileştirdiğimizi sandığımız tüm denizler,eşek taklidi yapan atlardan farksızdır ve bir gün dehlizlerinden sıyırılıp üzerlerine ilişmiş sözde sahiplerinden kurutulup karaya kavuşacaktır.Hayır pek çok inancın temelindeki yok olmadan,biten hayattan bahsetmiyorum.Denizin dalgalara,dalgaların sahillere vuruşu değişecek işte bundan bahsediyorum.

Binaların yapılışına hep hayran kalmışımdır.Birkaç kolonla desteklenen yapıların yüzyıllarca ayakta kalması hayret verici gelmiştir bana ve sanırım onların da canlı olduğunu düşünmüşümdür sürekli.Yaşlı,bilge,yıkık binalar ve onlardan önce hayat bulmuş genç,sağlam,acı görmemiş binalar.Neden mi binalardan bahsediyorum.Çünkü onlar değişimin sembolleri.Tarihte ilk değişen şey ya da değiştiğinde toplum yaşamını baştan aşağı değiştiren şey binalar ya da yaşam yerleri.Medeniyetin yükselmesi sadece binalara yeni katlar eklemedi sayıyı,nüfusu da koruyan gene binalardı.Mağaralar,çadırlar,gökdelenler...

Hepsi,herşey bana değişimin rüzgarını fısıldıyor ama değişmeyen tek şey var.Dağların denize karışışına,korkularımızın beklentilerimize dönüştüğü yaşamda değişmeyen tek şey içimizde .Bizi biz yaptığı için ya da en başından beri orada olduğu için bizler değişemiyoruz.Değişmemize engel olan birşeyler var.Topladığımız enerjiyi tarihin her sahnesinde dışa vuran birşeyler var.Ne bilmiyorum. 


                                                                                                        Rüzgardanadam//Mayıs 2014
                                                                                                                      Denemeler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder